x تبلیغات
شرکت قطعه سازان قائم

خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز

 

قطعات و لوازم یدکی آکبند کامیون بنز، از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل، خرید برخی از قطعات این کامیون به صورت نو ممکن است برای رانندگان کمی مشکل باشد. به همین دلیل، باید قطعات و لوازم یدکی استوک را جایگزین لوازم یدکی نو و گران قیمت نماییم. اما تمامی قطعات استوک از سلامت خوبی برخوردار نیستند و ممکن است پس از نصب، کامیون بنز مجددا دچار مشکل شود. به همین دلیل، باید در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز به نکاتی توجه نمایید.


به اصالت قطعه توجه نمایید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز به آن توجه ویژه ای داشته باشید، اصالت قطعه است. اکثر قطعات استوکی که توسط فروشگاه های معتبر فروخته می شوند، دارای اصالت می باشند؛ اما برخی از آن ها ساخت کشور هایی همچون مالزی و چین می باشند و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. از این رو، می بایست در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز، به اصالت آن توجه ویژه ای داشته باشید.


پیش از خرید تست کنید

اکثر فروشندگان لوازم استوک ماشین سنگین بنز، پس از فروش قطعه ای آن را پس نمی گیرند. به همین دلیل، باید در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز، آن ها را تست کنید. البته برخی از قطعات همچون پمپ گازوییل و بعضی از قطعات الکتریکی همچون سنسور ها، باید به دست افراد متخصص و با تجربه در این زمینه تست شوند. اگر قطعات استوک را به صورت تست نشده خریداری نمایید، ممکن است دچار ضرر های سنگینی شوید.


پیش از نصب قطعه استوک، آن را سنجش نمایید

سنجش پیش از نصب لوازم استوک ماشین سنگین بنز با تست پیش از خرید بسیار متفاوت است. کامیون دارای بیش از 20 هزار قطعه کوچک و بزرگ است؛ اگر یک قطعه از 20 هزار قطعه به صورت معیوب نصب شود، ممکن است به دیگر قطعات نیز آسیب برساند. به همین دلیل باید پیش از نصب از تعمیرکاران درخواست کنید تا قطعات استوک خریداری شده را تست نمایند.

قطعات ولوو پنتا را چگونه عوض کنیم؟

 

موتور ولوو پنتا نسبت به دیگر موتور های دیزل، از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. وجود دقت بسیار بالا در طراحی و قرار گرفتن قطعات آن بر روی یکدیگر سبب بهبود عملکرد و افزایش قدرت این موتور گشته است. اما ناگفته نماند که این امر سبب دشوار شدن تعمیرات و نگهداری موتور های پنتا شده است. به همین دلیل برای بهبود عملکرد این موتور، باید هنگام تعویض قطعات آن به نکاتی همچون تعویض به موقع، تعویض به دقت و روغن کاری هنگام نصب قطعات نو توجه ویژه ای داشته باشید.


تعویض به موقع

تعویض به موقع برخی از قطعات ولوو پنتا سبب پیشگیری و جلوگیری از خرابی موتور و افزایش چندین برابری هزینه های تعمیرات می گردد. به عنوان مثال: با تغییر صدای موتور، شما اگر سریعا اقدام کنید و قطعات ضروری همچون یاتاقان های ثابت و متحرک را تعویض کنید، می توانید از آسیب به میل لنگ و اویل پمپ جلوگیری کنید و با هزینه ای جزئی، جلوی یک ضرر مالی بسیار سنگین را بگیرید.


تعویض قطعات ولوو پنتا با دقت

دقت در زمان تعویض و کار بر روی موتور ولوو پنتا، اولویت اول را دارد. در هنگام تعویض قطعات این موتور، شما باید مو به مو نقشه جلو بروید چرا که برخی از قطعات این موتور همانند رینگ، شاتون و یاتاقان ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند ولی اگر در جای دیگری نصب شوند، ممکن است موتور با مشکل رد کردن کمپرس یا تولید صدای زیاد مواجه شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت کار، در زمان تعمیر و تعویض قطعات موتور ولوو پنتا، نقشه اصلی این موتور را به همراه داشته باشید تا بتوانید تعویض قطعات را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.


روغن کاری برخی از قطعات ولوو پنتا

بسیاری از تعمیرکاران بر این عقیده باورند که قطعات نو موتور ولوو پنتا، باید به صورت خشک نصب شوند؛ اما در زمان اتمام تعمیرات و روشن شدن موتور، حدود 30 ثانیه طول می کشد تا روغن به تمامی اجزا برسد. به همین دلیل حدود 30 درصد از طول عمر قطعات کاسته می شود. برای آن که با این مشکل مواجه نشوید، می بایست در هنگام نصب برخی از قطعات همچون رینگ، یاتاقان و پیستون را حتما روغنکاری کنید. تعویض قطعات ولوو پنتا باید با دقت و ظرافت بالایی صورت گیرد. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت کار، در هنگام تعویض قطعات از نقشه و راهنما ها کمک بگیرید.

https://gsgco.co/%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88

نصب لوازم کولر ماشین سنگین

 

پس از تکمیل کردن لوازم کولر ماشین سنگین از جمله کمپرسور، شلنگ های پرسی فشار قوی، فن داخل و بیرون، رادیاتور و کندانسور می بایست برای نصب آن ها به صورت دقیق اقدام کنید. در مرحله اول می بایست یک پایه رابط را به کارتر روغن کامیون یا بدنه سیلندر با پیچ متصل کنید و پس از آن کمپرسور را بر روی آن قرار دهید. سپس یک تسمه از روی دهانه دوم فولی میل لنگ، بر روی فولی کمپرسور قرار دهید و آن را به اندازه کافی سفت کنید.

پس از آن، رادیاتور بیرون را در زیر کامیون و در یک محیطی امن قرار دهید. لازم به ذکر است که اگر بخواهید رادیاتور کولر را در جلوی رادیاتور آب کامیون نصب کنید، سبب می گردد هوای لازم جهت خنک کردن آب به رادیاتور نرسد. به همین دلیل بهترین گزینه برای نصب لوازم کولر ماشین سنگین به ویژه رادیاتور کولر، در قسمت پایین رادیاتور آب است. پس از نصب رادیاتور و لوله کشی، نوبت به گازگیری است؛ برای گاز گیری ابتدا می بایست آزمایش نشت یابی را انجام دهید چرا که گاز کولر از قیمت بالایی برخوردار است و اگر قسمتی از اتصالات نشتی داشته باشند، ممکن است گاز به طور کامل از بین برود.

کولر در خودرو های سنگین و باری به دلیل ورود حرارت بسیار بالا موتور در کابین، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل پیشنهاد می شود پیش از شروع فصل گرما برای خریداری لوازم کولر ماشین سنگین خود با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید و آن را با دقت تمام نصب کنید تا در فصل تابستان از رانندگی با کامیون خود لذت ببرید.

معرفی کامل بنز ده تن

 

یک کامیون دارای بیش از 20 هزار قطعه کوچک و بزرگ است تا بتواند به حرکت در آید. برخی از قطعات آن باید در مدت زمان خاصی تعویض شوند تا عملکرد کامیون بهتر شود. اما برخی دیگر تنها در زمان معیوب شدن می بایست تعویض شوند و حتی گاهی از اوقات این نوع قطعات از طول عمر بسیار طولانی برخوردار هستند و کارکردی عمری دارند. اما در نظر داشته باشید که در زمان معیوب شدن قطعات بنز ده تن خود، می بایست سریعا برای تعویض آن ها اقدام نمایید.


قطعات مصرفی

لوازم مصرفی، در دسته پر مصرف لوازم یدکی بنز ده تن قرار دارند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قطعات مصرفی طول عمر مشخصی دارند و باید سر موعد تعویض شوند تا اجزای بنز ده تن دچار آسیب نشود. قطعات مصرفی بنز ده تن شامل لنت ترمز، کاسه چرخ، بلبرینگ های پلوس، واسکازین، روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر آبگیر گازوییل و دیسک و صفحه کلاج می باشند. لازم به ذکر است که اگر قدرتی بی نهایت و سرعتی بی نظیر از بنز ده تن خود می خواهید، باید قطعات مصرفی آن را سر موعد تعویض کنید.


قطعات موتوری

از مهم ترین بخش های قطعات بنز ده تن، می توان به لوازم و قطعات موتوری این کامیون اشاره نمود. بنز ده تن مجهز به پیشرانه شش سیلندر 11 لیتری با 24 سوپاپ و شش سرسیلندر مجزا است. برخی از قطعات موتور این کامیون همچون یاتاقان، رینگ، پیستون، بوش، سرسیلندر، سوپاپ و بالانسر های میلنگ همیشه در فشار زیادی قرار دارند؛ به همین دلیل می بایست در هنگام احساس صدای غیر عادی برای تعویض آن ها اقدام نمود تا آسیب بیشتری به بخش داخلی بلوک سیلندر و میل لنگ وارد نشده است.


قطعات کابین

یکی دیگر از بخش های مهم لوازم بنز ده تن، لوازم و قطعات کابین است. قطعات کابین این کامیون به دو دسته رفاهی راننده و ضروری تقسیم می شوند. از قطعات رفاهی راننده کابین بنز ده تن می توان به صندلی هیدروپنوماتیک، سیستم تهویه مطبوع و صندلی تخت خواب شو در سمت شاگرد اشاره نمود. اما قطعات ضروری و پر مصرف کابین بنز ده تن شامل کلید های کنترل پمپ باد، بوق، دسته های راهنما، چراغ پارک و ... اشاره نمود. تعویض این قطعات ضرورتی ندارد ولی اگر آن ها هر چند وقت یک بار تعویض کنید، می توانید احساس راحتی بیشتری درون کابین کامیون خود داشته باشید.


سیستم الکتریکی

به دلیل ساده بودن طراحی بنز ده تن، سیستم الکتریکی آن نیز بسیار ساده است. سیستم الکتریکی این کامیون ابتدا به داخل کابین وارد می شود و نیرو الکتریکی توسط یک جعبه فیوز و چند آفتامات به تمامی نقاط کامیون منتقل می شود. البته در مدل های جدید بنز ده تن، سیستم الکتریکی مجهز به سنسور های قوی وجود دارد که می توان گفت آن ها جزو مهم ترین قطعات بنز ده تن مدل بالا محسوب می شوند. قطعات بنز ده تن دارای انواع مختلفی هستند. پیشنهاد می شود اگر می خواهید مدت زمان طولانی بدون هیچ مشکلی با استفاده از این کامیون به سفر بپردازید، حتما قطعات آن را پیش از سفر بررسی کنید و در صورت لزوم برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

 

لوازم کولر ماشین سنگین

 

کمپرسور 

یکی از مهم ترین بخش های لوازم کولر ماشین سنگین، کمپرسور است. کمپرسور کولر ماشین سنگین همانند موتور خودرو دارای سیلندر، رینگ، پیستون و میل لنگ است. پیستون ها با گردش فولی که به تسمه موتور کامیون متصل است به حرکت در می آیند و گاز کولر را با فشار 80 الی 100 بار در محفظه گاز فشرده می کنند و دمای آن را کاهش می دهند. البته کمپرسور های کولر ماشین سنگین دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس توان و نوع موتور بر روی کامیون ها نصب می گردند.


رادیاتور بیرون کولر

رادیاتور بیرون کولر، یکی دیگر از بخش های مهم لوازم کولر ماشین سنگین محسوب می گردد و از اهمیت بالایی برخوردار است. رادیاتور بیرون دارای دو سر ورودی و خروجی است که سر ورودی آن به مخزن گاز و لوله خروجی آن به کمپرسور متصل می گردد. پس از آن که کمپرسور گاز آر 12.34 را درون لوله ها به دمای زیر 0 درجه رساند، برای عملکرد بهتر گاز ها توسط کمپرسور وارد رادیاتور کولر بیرون می شوند و توسط فن های خنک کننده دمای آن ها سریع تر کاهش می یابد. بهترین رادیاتور های کولر بیرون برای کامیون ها، رادیاتور تک لول آلومینیومی است.


رادیاتور داخل ( کندانسور)

در بسیاری از مواقع ممکن است مشاهده کرده باشید که در زمان روشن کردن کولر کامیون خود، بلافاصله در زیر داشبورد دما به صورت ناگهانی کاهش می یابد. زمانی که گاز آر 12.34 از طریق کمپرسور و لوله های رابط وارد رادیاتور داخل یا همان کندانسور می شوند، دمای هوای داخل کابین ماشین سنگین به شدت کاهش می یابد. علاوه بر آن، متخصصان یک فن بسیار قوی با دور بالا در قسمت عقب کندانسور با کانال های مخصوص نصب نموده اند تا گردش هوا در کابین کامیون به شکل آسوده تری شکل گیرد.

 

https://gsgco.co/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86

خرید سودمندانه قطعات کامیون

 

متاسفانه امروزه قطعات کامیون با کیفیتی بسیار پایین وارد بازار شده اند و تشخیص آن ها از قطعات با کیفیت کمی مشکل است. به همین دلیل می بایست در حین خرید قطعات و لوازم یدکی کامیون خود دقت بسیار بالایی داشته باشید چرا که اگر از قطعات بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است در جاده های بیابانی به مشکل بزرگی برخورد کنید و مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات شوید. برای آن که بتوانید خرید لوازم یدکی کامیون خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، پیش از خرید حتما برچسب اصالت و حک استاندارد بر روی قطعات را مشاهده کنید و پس از آن خرید خود را انجام دهید.

قطعات کامیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ در بسیاری از مواقع رانندگان به دلیل استفاده نکردن از قطعات اصلی یا مصرفی مرغوب در جاده های بیابانی شاهد صانحه و حوادث های بسیار ناگواری بوده اند؛ به همین دلیل می بایست در خرید و تعویض قطعات و لوازم کامیون دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید استفاده مفیدی از خودرو باری و سنگین خود داشته باشید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد