1. بررسی فشار فقط در حالت سرد

تایرها پس از حرکت گرم می‌شوند و فشار داخلی افزایش می‌یابد. تنظیم باید زمانی انجام شود که کامیون حداقل ۳ ساعت متوقف بوده باشد یا کمتر از ۲ کیلومتر پیمایش کرده باشد.

2. استفاده از فشارسنج دیجیتال یا صنعتی

برای کامیون‌های سنگین، فشارسنج‌های ساده دستی کافی نیستند. از فشارسنج‌های دیجیتال صنعتی یا سیستم TPMS ولوو استفاده کنید.

3. تنظیم جداگانه محور جلو، عقب و تریلر

هر محور بار متفاوتی دارد. محور جلو فشار بالاتری می‌طلبد، زیرا کنترل فرمان و موتور را تحمل می‌کند. محور عقب معمولاً به دلیل تایرهای دوبل فشار کمتری نیاز دارد.

4. بررسی فشار در تمام چرخ‌ها، از جمله زاپاس

تایر زاپاس نیز باید آماده به کار باشد، زیرا در صورت پنچری در شرایط بار، زاپاس کم‌باد آسیب‌زا خواهد بود.

5. بررسی سوپاپ باد و درپوش‌ها

نشت باد از سوپاپ‌ها رایج است. درپوش پلاستیکی کوچک ولی مهم است. درپوش گم‌شده یا معیوب باعث نشت هوا و آلودگی سوپاپ می‌شود.